måndag 31 mars 2014

Climbing, Utby

Denna helgen kom en kompis som jag träffar alldeles för sällan på besök för lite klättring! Då vi inte riktigt kunde bestämma oss för vad vi skulle klättra åkte vi till Utby. Denna gången bjöd Utby både på fantastika tradturer och men också en hel del bouldering! Då det är lite knepigt att fota när man klättrar trad så blev det inte mycket taget där, men lite mer från bouldringen.

 Smilet* avslöjar allt! *nu har jag klättrat upp på ett sva där jag varken kommer upp eller ner på längre, spännande! 
 Fabian klarar sin första boulder ute. 
Detta efter en konversation som löd typ så här:
Fabian: ne detta va inte så kul får börja på något lättare
Jag: nä detta klarar du! jag spottar och så kör du ett försök till!
Fabian: Okej då....
 obligatoriskt!
Affe på liten illusion 6B+(något av de svårare 6b+ jag har gjort men jag gjorde nog fel.... tror inte den är 6b+ från sitten på marken:S)

För den som vill veta hur trad klättringen gick så bjud mig på en kaffe så kan jag berätta, men den innehöll nojiga första men (lite längesedan sen sist kanske) underbara leder några svårsäkrade och några lättsäkrade men roligt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar