måndag 17 mars 2014

Climbing, Horred

Pga. påtryckningar från diverse olika håll finns det numera en blogg om vad jag gör när jag inte pluggar.

Det tog inte lång tid från det att jag hade flyttat till Varberg fören jag fick nys av det lokala klättrarna om ett tämligen nytt område utanför stan, detta område var betydligt större än jag trodde om visar sig innehålla en hel del projekt!

Men detta området är inte som alla andra det mesta är redan borstat men dock oklättrat, allt detta beror på en man som bor i skogen precis vid blocken.

För längesedan (troligen redan innan jag började klättra) så var mannen i font och fick träffa det inhemska franska klättrarn som sprang om kring med sina dörrmattor och sina klätterskor. Dessa människor har sedan dess varit hans stora idoler. Det är därför han har utvecklat detta område, han själv klättrar inte alla problemen men borstar gärna fram dem och visar ännu hellre runt nya klättrare på var i skogen man hittar problemen.(man ska dock tänka på att detta inte är en fransk sandskog utan en svensk bokskog så man bör inte bara springa omkring i sina klätterskor utan det kan var bra med något grövre, typ stövlar)

Så ser ni en man iklädd sina stövlar klätterskorna i ena handen och en dörrmatta i andra så bjud honom på kaffe och kaka, har ni tur kanske han visar er något nytt i skogen!

 Fredrik på Cigarrsnopparen 6A
 Kan man inte klättra problemet kan man åtminstone känna på greppen "projekt" 
Svårt med problem helt utan nederdel(fotsteg!?)
Fredrik på ståstarten till Viva fidel! 6b+


1 kommentar:

  1. Fina block! Kul att du startat en blogg om stenar där nere!
    Måste ner och klänga på de där blocken!
    Mvh
    Pontus
    westcoastbouldering.blogspot.com

    SvaraRadera